Är du inte redo än?

Häromdagen såg jag en reklamfilm för anti-rynk-kräm. Den marknadsfördes med ett budskap i stilen "Känner du dig inte redo för laserbehandling eller botox än? Prova ....". Inte redo ÄN! Som om det var självklart att alla skulle fixa till sina rynkor när de dök upp! Som om det var förbjudet att låta dem vara.

Ibland får jag intrycket av att det finns en inställning att de som är "fula", de får minsann skylla sig själva om de blir utstötta, de har ju alla möjligheter att fixa till utseendet så att det blir "rätt" och gör de inte det, jag då är det deras eget fel att de inte blir accepterade.

Jag blir så arg! Hur kan man tänka så! Det handlar om en människosyn som bara bryr sig om utssende och snygghet. Som har ett ideal så snävt att det stänger ute större delen av mänskligheten och som skaver något fruktansvärt.

Alla ska få se ut som de vill! Alla ska bli accepterade för den de är! Och plastikkirurgi är inget självklart!

/Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0